Bangkok Baby - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Iris Smit - WaarBenJij.nu Bangkok Baby - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Iris Smit - WaarBenJij.nu

Bangkok Baby

Blijf op de hoogte en volg Iris

23 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve familie & vrienden & Hadar Lassally,

Voor degene die het nog niet weten, we leven nog en we zijn heel aangekomen in Bangkok. Na wat flinke stress en tranen gingen wij maandag om kwart over twee met de trein richting Dusseldorf. Veeeeeel te vroeg kwamen wij aan en dus moesten we nog 1,5 uur met onze koffers rondslepen voor we deze konden afgeven bij de incheck balie.... Na nog eens drie uur waarin het nog best moeilijk was om iets 'fatsoenlijks' (MacDonalds) te eten te krijgen, gingen we dan eindelijk op weg naar ons grote avontuur! We zaten in het vliegtuig gelukkig lekker met z'n tweetjes naast elkaar. Zes uur later (4 uur s'nachts Nederlandse tijd) landden wij op Abu Dhabi Airport, waar we nog een paar uurtjes moesten wachten op ons vliegtuig naar Bangkok! In deze uurtjes werden we nog even vergezeld door Iris haar ouders en zusje die vanaf Abu Dhabi naar Kuala Lumpur gingen vliegen!! We konden al snel weer in het vliegtuig naar Bangkok stappen. De man die naast ons in dit vliegtuig zat vond ons erg stinken of we waren misschien wat irritant, maar al gauw verlaatte hij ons en zo zaten we met z'n tweeën op drie stoelen, ideaal! Eenmaal op Bangkok Airport werden we netjes opgehaald en naar ons hotel De Moc gebracht. Hier kwamen we rond half negens avonds aan. Nadat we ons even hadden opgefrist gingen we meteen naar Khosan Road om een hapje te eten. Jammer genoeg werd er wel om de 5 minuten een gefrituurde schorpioen of een soort krekelinstrument onder onze neus geduwd, maarja hoort er ook wel weer een beetje bij... Toen hebben we de taxi naar Patpong Market genomen, dat was heel leuk. Het afdingen ging jammer genoeg heel stroef dus dat gaan we aan het einde van de vakantie hopelijk nog even een keertje proberen! Toen gingen we weer naar het hotel en lagen we rond 1 uur lekker in ons bedje.

De volgende ochtend stond de wekker om 9 uur (4 uur s'nachts Nederlandse tijd) en dat was heeeeel zwaar. We kwamen dan ook pas 9.55 bij het ontbijt aan, dat om 10.00 dicht ging... Daarna hebben we nog even bij het zwembad gelegen en toen gingen we de stad in. Om 1 uur begon onze fiets tocht bij Co van Kessel. Bij deze vijf durende tocht midden op het heetste moment van de dag hebben we flink wat lui zweet verloren, maar het was het allemaal waard want het was echt heel leuk! We begonnen door China Town en daarna gingen we met de boot naar de overkant van de rivier. Dit deel van Bangkok wordt het Venetië van Azië genoemd. De krotten waar sommige mensen in wonen waren half op palen gebouwd, en deze waren soms helemaal scheef gezakt of zelfs helemaal doorgezakt. Ook was er in dit deel van Bangkok verrassend genoeg heel veel groen! De vrouw die de fietstocht begeleidde was heel grappig, ze kon een beetje Nederlands praten maar met een heel erg Thais accent. De rest van de groep bestond uit alleen maar Nederlanders en dat was dus ook heel gezellig. Tijdens de tocht hebben we wel nog zo'n drie keer moeten stoppen voor een lekke band, ketting eraf etc. Maar tijdens het wachten gingen de mannen van onze groep nog voetballen met de lokale bevolking, natuurlijk werden de Thaise mannen dik ingemaakt door de Nederlandse natuurtalenten! Na afloop van de tocht hebben we nog wat gedronken in China Town met twee jongens uit de groep. En daarna al snel op zoek naar een taxi die ons naar de pier zou brengen voor de dinner cruise die avond. Eenmaal bij iemand in gestapt, twijfelden wij al of de man die geen Engels sprak ons wel begreep. Al gauw bleek dan ook van niet, toen hij totaaaal de verkeerde kant op reed. Snel zijn we uitgestapt want we moesten nu echt opschieten, anders zouden we te laat komen. Echter wilden alle volgenden taxi's ons om de een of andere reden niet brengen, of begrepen ze het niet. Gelukkig kwam er toen eindelijk een tuktuk langsrijden die ons wel wilde brengen. We moesten geen vijf minuten later aankomen op de pier of we hadden de boot gemist. Bezweet en gehaast en erg underdressed stapten we de boot op. Eenmaal op de boot bedachten we vervolgens ook nog dat we veel te weinig geld meehadden... Gelukkig konden we dat gauw van ons afzetten toen we het heerlijke eten kregen en prachtig uitzicht hadden (we zaten helemaal voorin de boot). Vergezeld door danseressen en een vrouw die een soort xylofoon bespeelde gingen wij het heerlijke eten te lijf. Bij de derde ronde kwamen de obers echter opvallend vaak langs bij onze tafel en vroegen wij ons af waarom. Toen we achter ons keken waren alle tafels al leeg en vroegen wij ons af of alle andere mensen wel kauwden op hun eten (onze tafel stond nog bomvol). Na het toetje konden we gelukkig bij de pier pinnen en werden we vervolgens met een busje naar ons hotel gebracht.en daar zitten we nu, op de trap op de zesde verdieping... De enige plek waar we goeie WiFi hebben. Morgen lekker om zes uur opstaan, daar hebben wij heel veel zin in. We zullen ook nog even wat foto's plaatsen.

Dikke kus,
Sterre & Iris
SAWADE-KA (of zoiets betekent doei of hallo... Dat weten we niet meer...)

• 23 Juli 2014 - 19:15

Cilia Sijtsma:

Super leuk verslag. Heel veel plezier samen and take care.

• 23 Juli 2014 - 20:40

Petra:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. En erg leuk geschreven, ben nu al benieuwd naar de volgende verhalen. Have fun!

• 24 Juli 2014 - 15:08

Paul, Margriet En Tessa:

Wat een leuk verslag meiden. Weer hele andere delen van Bangkok ondekt dus...
    Kijken uit naar jullie volgende verslag!!
    Groetjes vanaf Perhentian Island

• 24 Juli 2014 - 18:51

Saskia:

He meiden, veel plezier en hou ons op de hoogte van jullie avonturen.
    Leuk om jullie verslag te lezen.

• 25 Juli 2014 - 15:15

Martin En Rivka:

Meisjes, meisjes, wat een avontuur...
    Wij vinden jullie heel erg stoer.