In to the wild! - Reisverslag uit Chaweng Noi Beach, Thailand van Iris Smit - WaarBenJij.nu In to the wild! - Reisverslag uit Chaweng Noi Beach, Thailand van Iris Smit - WaarBenJij.nu

In to the wild!

Blijf op de hoogte en volg Iris

09 Augustus 2014 | Thailand, Chaweng Noi Beach

Lieve trouwe lezers (haha),

Vrijdag gingen we om half tien opstaan en gingen we lekker ontbijten met rijst en fruit. Vervolgens werden we om elf uur opgehaald en gingen we naar het vliegveld. Het vliegveld stelde erg weinig voor, maar er gingen dan ook maar drie vluchten met mini vliegtuigjes per dag. Zo gingen wij ook met een vliegtuigje voor 12 personen vliegen. We zaten op stoel 1b en 1c, dat wil zeggen recht achter de piloten. We konden zo alles zien wat de piloten deden, hun schermpjes deden ons een beetje denken aan Flight Simulator of een ander vliegtuigspel. Daarnaast leek de rest ook heel onprofessioneel, ze hadden bijvoorbeeld geïmproviseerde zonneschermen gemaakt met van die zonneschermen die je als kind altijd op de autoruit deed als je een filmpje wilde kijken ofzo. We waren dan ook best wel heel erg zenuwachtig om met dit ding te gaan vliegen. Eenmaal aan het vliegen hadden we wel echt een prachtig uitzicht over Mae Hong Son en over het berglandschap en later over Chiang Mai. Maar wel was het nog steeds best eng, omdat je echt iedere trilling van het vliegtuig heel erg voelt. We waren dan ook opgelucht toen we eenmaal op Chiang Mai waren geland! Eenmaal in Chiang Mai weer aangekomen gingen we eerst weer even rustig onze koffers herinpakken (de afgelopen dagen hadden we alleen onze rugzak meegehad, de koffers hadden we in Chiang Mai achtergelaten). En onze rugzakken weer inpakken voor de drie daagse trekking de dag daarna. Daarna gingen we de stad in en hebben we bij een leuk restaurantje nacho's met verse guacamole gegeten. Daarna zijn we verder gelopen naar de nachtmarkt, waar we weer souvenirs hebben ingeslagen. Daarna zijn we met de taxi terug gegaan naar het straatje waar we nacho's hadden gegeten. In die straat was een heel leuk restaurantje met een tuintje. Daar hebben we hele lekkere gebakken rijst en gefrituurde kip gegeten. Daarna zijn we weer naar het hotel gegaan.

De volgende dag moesten we om half acht opstaan en moesten we onze rugzakken weer inpakken. We zouden om kwart voor negen namelijk opgehaald worden voor een driedaagse trekking door de jungle en langs bergdorpjes. We waren maar 5 minuutjes te laat, maar alsnog werd ons dat de hele tijd door de gids ingewreven. Met een omgebouwde pick-up truck gingen we samen met twee jongens van 20, een Duits stelletje van 20 en nog een familie met dochters van 18 en 16 en een zoon van 10 eerst naar een plaats waar we gingen bamboe raften en olifant rijden. Jammer genoeg stelde het beide niet zo veel voor... Met de bamboe rafts gingen we maar een kwartiertje verder en sowieso was het niet echt raften, maar gewoon rustig vlot varen. Na het 'raften' werden stapten we weer in de pick-up trucks en gingen we naar het restaurant waar we gingen lunchen. Na de lunch reden we nog een stuk verder en toen werden we afgezet bij een bergdorpje. Bij dit dorpje begon de trekking. Met onze rugzak en een bamboe stok voor extra ondersteuning (wat we later ook wel echt heel erg nodig hadden) gingen we op pad. De trekking die dag duurde twee uur, maar omdat we door de vertraging (die hij nog steeds op die 5 minuten te laat van ons schoof) moesten we een afsnijd route nemen. Die was echt loodzwaar omdat het alleen maar berg op en berg af was. Het was ook best stijl, dus je moest echt wel een beetje klimmen. Daarbij was het ook echt heel warm. We zweetten tijdens deze hike dan ook zoals we nog nooit hadden gezweet! Het was echt de beste cardio die je maar kan hebben. Na die twee uur waren we dan ook helemaal kapot. Maar tijdens het hiken hadden we wel echt hele mooie uitzichten en aan het einde van de hike zagen we ook nog de grootste vlinder die we ooit hebben gezien en waarschijnlijk ook die we ooit zullen zien. De gids keek er zelfs ook een beetje verbaasd naar. Hij was bijna net zo groot als twee handen en had hele mooie kleuren. Toen kwamen we aan bij het dorpje waar we die nacht gingen slapen. Daar gingen we eerst gezellig samen douchen in de buitenlucht met alleen maar koud water. Ondertussen was de gids samen met de Palong mensen (de mensen die in dit dorpje wonen) begonnen met het bereiden van het eten (later kwamen we erachter dat die kip bij het eten zich al de hele dag in zijn rugzak bevond). Het eten was echt heel lekker! Na het eten kwam er nog een traditionele dans, hierbij moesten alle relatief kleine toeristen (want ze moesten traditionele kleding aan, en hiervan waren de maten niet zo groot) meedoen, wij dus ook. Dat was echt een hele leuke ervaring en ook nog best moeilijk om die Thaise meisjes na te doen. Daarna gingen ze ook nog zingen, en toen zij klaar waren moesten wij ook nog met z'n allen voor hun zingen. Na nog even met z'n allen bij de tafel te hebben gehangen gingen we naar bed. Dit was in een soort bamboe huisje met z'n allen, waarbij elke twee personen een klamboe hadden. Ons bed bestond uit een dun matje. In de nacht werden we nog een paar keer gewekt door hanen en grommende honden, maar voor de rest hadden we wel prima geslapen.

De volgende dag werden we ook al weer vroeg wakker gemaakt voor het ontbijt. Na het ontbijt hadden enkele dorpsbewoners een soort marktje met tassen en sieraden en sjaals in Palong stijl opgezet. We waren eigenlijk een soort van verplicht om hier wat te kopen dus hebben we allebei maar een armbandje gekocht. Daarna gingen we om 10 uur weer op pad. Het was deze dag gelukkig wel wat koeler dan gister, maar we hadden wel na 10 minuten alweer last van onze schouders. We trokken echt dwars door de jungle over een heel dun paadje en soms was het best stijl en glad, dus ook wel eng. Toen liepen we nog een heel stuk langs en door een riviertje en kwamen we uiteindelijk bij een watervalletje. Hier gingen we lunchen. De gids had nog warme! noodles meegenomen en die per portie verpakt in grote bladeren. Het was echt super lekker en heel leuk dat we zo bij de waterval noodles zaten te eten. Daarna trokken we weer verder, het begon echter al snel steeds harder te regenen waardoor de dunne paadjes steeds gladder werden. Iedereen is dan ook wel minstens een keer op z'n bek gegaan. Ook liepen we naast een soort van stijle helling dus dat was best eng, want je kon makkelijk van de stijle helling vallen. Maar gelukkig hielp de gids ons goed en ook hadden we veel aan onze wandelstok van bamboe. Aan het einde van de middag kwamen we toen eindelijk uitgeput en helemaal onder de modder en bezweet en nat van de regen aan in het dorpje waar we gingen overnachten. Het hutje waar we gingen overnachten had echt een prachtig uitzicht over het dorpje in de vallei en alle mais en rijstvelden daar omheen! Het eten was weer echt heel lekker. Na het eten kwamen er een aantal meisjes die een aantal trucjes gingen doen, en wij gingen dat dan weer proberen na te doen. Deze meisjes konden ook best wel goed Engels vergeleken met andere Thaise mensen dus dat was wel leuk. Daarna zijn we redelijk op tijd weer onder onze klamboe ons bedje in gedoken.

De volgende dag stond er na het ontbijt weer een marktje klaar, om de mensen van het dorp te spekken hebben we dus maar weer een armbandje gekocht. Daarna gingen we die dag tot onze opluchting nog maar één uurtje lopen over een makkelijk, dus een breed pad, waardoor we ook wat meer om ons heen konden kijken en konden genieten van het uitzicht. Na dat uur werden we opgehaald door een pick-up truck en werden we naar een restaurantje gebracht voor de lunch. Het restaurant zelf zag er niet uit, maar het eten was weer heerlijk. Na de lunch gingen we nog naar een orchid nursery en een vlindertuin, maar dat stelde niet zo heel veel voor. Daarna reden we terug naar Chiang Mai en werden we halverwege de middag weer bij ons hotel afgezet. Eenmaal in het hotel zijn we eerst allebei snel onder de douche gesprongen. We hebben allebei twee kilo was bij de wasserette gebracht (voor 2 euro). Daarna besloten we onszelf te verwennen en een Thaise ook en herbs massage te nemen van een uur. Toen we naar binnen liepen lagen we al snel in een deuk, want we waren nog niet binnen en er werd al aan ons gevraagd of we toevallig ook een happy ending willen! Dat hebben we maar snel afgewimpeld. De massage was heel lekker ondanks dat onze vingers werden geknakt en we een elleboog in onze rug gepoerd kregen. Na de massage voelden onze schouders ook wel weer veel meer ontspannen. We hebben hierna eerst nog een keer gedoucht en daarna zijn we naar de nachtmarkt gegaan, want daar was een all you can eat restaurant waar we wilden eten. De ladyboy die ons hielp was niet heel snugger en we begrepen ook niet veel van wat nou precies de bedoeling was. Er was een soort lopende band met rauw eten, en voor je had je een bak met soep dat aan het koken was. Daar moest je dus je eigen eten in klaarmaken. Ook was er nog een bar met onbeperkt sushi en fruit en gefrituurde dingen en we mochten onbeperkt drinken. Dat alles voor nog niet eens een tientje per persoon! Het was heel lekker, maar we zaten wel al snel vol helaas. Daarna zijn we nog heel even de nachtmarkt opgegaan, maar hebben al snel een taxi naar het hotel genomen. De volgende dag zouden we alweer vertrekken richting het zuiden!

We missen jullie wel allemaal en vinden het leuk om de reacties te lezen!!!
Dikke kus,
Iris & Sterre

• 09 Augustus 2014 - 13:55

Bernadette:

Ook al hebben jullie al veel via app verteld, toch heel leuk om dit te lezen.en gelukkig hebben jullie nu weer wifi.Geniet nog van deze laatste week. Ik ben zondag wel weer heeeeel blij hoor als ik jullie zie. XXXXXX

• 09 Augustus 2014 - 15:09

Corinne:

Hoi Sterre en natuurlijk ook Iris,

Wat een mooie reis maken jullie, leuk, al die verhalen om te lezen, net alsof ik in jullie rugzak meereis!
    Nog heel veel moois de laatste week, geniet ervan met z'n tweetjes!!!
    Liefs Corinne X

• 09 Augustus 2014 - 15:50

Claudia, Faith En Frans:

Hi Sterre en Iris, bedankt voor jullie mooie reisverslag. Wij en vooral Faith genieten hiervan. Deze onvergetelijke reis zal voor jullie tweetjes vaak ter sprake komen, als jullie net zo oud zijn als ik en erop terug kijken met een warme lach. Heel veel plezier en tot gauw, liefs en kusjes van ons 3-tjes, Claudia

• 09 Augustus 2014 - 17:16

Ria:

Hi lieve Sterre en Iris, nou dat is me het drie-daags tochtje wel door de jungle zeg. Gelukkig zijn jullie goed getraind voor al die inspanningen. Komende week lekker relaxen aan het zwembad, veel plezier, en tot gauw,

• 09 Augustus 2014 - 17:20

Coby Boddeke :

Weer een spannend reisverslag. Het is wel een vakantie om nooit te vergeten.
    Interessant en bijzonder vind ik om te ervaren, hoe verschillend mensen leven. Wel veel minder gespannen denk ik dan in Nederland, maar wel tevreden zo te merken aan de verslaggeving.
    Het lijkt mij wel fijn dat de reis enigszins georganiseerd is, nu zie je denk ik meer bijzondere plekken van dat land.
    Ik zou ook angstig geweest zijn in zo'n "speelgoed vliegtuig".
    Vandaag vloog de EMIRATE weer over ons huis. Dat is wel heel wat anders, daar kunnen ruim 300 passagiers mee.
    Jullie lang naar uitgeziene vakantie begint op te schieten, dus geniet nog van deze laatste week!!!
    Bedankt voor jullie spannende verslaggeving.
    Lieve groetjes van opa en oma van Sterre xxxx

• 09 Augustus 2014 - 20:33

Mirjam:

Hallo Sterre en Iris, wat een mooie avonturen maken jullie mee! Nog heel veel plezier en nog een mooie tijd! Lieve groetjes, Mirjam

• 09 Augustus 2014 - 21:20

Hans:

2 kuifjes in de jungle. Weer zo'n super verslag. Meiden wat beleven jullie veel , ik vind jullie echt heel stoer. En als ik het zo lees komen jullie tonnetje rond terug door al dat lekkere eten. Geniet nog lekker van jullie laatste week daar en ik zie jullie graag gezond en wel in dusseldorf.. Xxxx